Sopimus- ja toimitusehdot 

 

MN-Lifttek Oy (Y-tunnus: 1004982-8) 

YLEISET SOPIMUSEHDOT

Nämä sopimusehdot sisältävät tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Asiakas hyväksyy ehdot ostaessaan tuotteita ja sitoutuu noudattamaan näitä. Tarkemman toimitus ja saatavuustiedot ilmoitamme tilausvahvistuksella. Tilausvahvistuksia toimitetaan sähköpostitse. 

MN-Lifttek Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä  ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät näiltä sivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty. 

MN-Lifttek Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on MN-Lifttek Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota MN-Lifttek Oy ei kohtuudella voi selvittää. MN-Lifttek Oy sitoutuu ilmoittamaan esteestä asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. 

ASIAKAS 

MN-Lifttek Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja lisäksi yrityksille ja yhteisöille. 

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty. 

Yritysasiakkaiden ja MN-Lifttek Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty. Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat: Yrityksen nimi, Y-tunnus, Laskutusosoite, Yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero(t), sähköpostiosoite ja Toimitusosoite mikäli eri kuin laskutusosoite 

TUOTTEET JA HINNAT 

Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa, eivätkä kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tuotteen hinnan noustessa  ennen lähetyksen käsittelyä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia,  määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. 

MAKSAMINEN 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj  (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. 

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 

  • Innova 2 
  • Lutakonaukio 7 
  • 40100 Jyväskylä 
  • Puhelin: 0207 181830 
  • www.paytrail.com 

MAKSUTAVAT 

Collector Lasku/Osamaksu kuluttaja-asiakkaille 

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa. Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä  käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa  kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle. 

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia 

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy  helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. 

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin. 

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman,  saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti. 

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös  tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa. 

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: KAUPPIAAN NIMI verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnettyluottoraja on 1 000 €  ja se on kokonaisuudessaan käytetty KAUPPIAAN NIMI verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukaudenaikana, sovellettavilla  kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 30,7 %, luottokustannusten yhteismäärä 433 €, maksettava kokonaismäärä 1 433 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta. 

Luottoehdot 

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914,SE 404 39. Lisätietoja www.collector.fi 

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä: Tarkempi palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/ 

Yleiset lasku ja tililuottoehdot:  

https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf 

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: 

https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Maksu pankkipainikkeilla 

Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske  Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken,  Ålandsbanken ja S-Pankki 

Mobiilimaksaminen 

MobilePay 

Maksut luottokorteilla 

Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express

TOIMITUSTAPA JA -KULUT 

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Tiettyjen tarjottujen tuotteiden, kuten telineiden ja nostimien toimituskulut määrittyvät sopimushintojen mukaisesti, jotka asiakas maksaa laskulla luottotietotarkistuksen jälkeen. Toimitamme tilaukset sopimuskumppaneidemme avulla toimituksena, joita voi seurata tarvittaessa lähetystunnuksella. Voit myös valita tilauksellesi Nouto-toimitustavan. Ilmoitamme sinulle puhelimitse, viestillä tai sähköpostitse kun tilauksesi on noudettavissa. Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet valittuasi  tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä, mitoista sekä yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. 

Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia, sekä muita sopimuskumppaneita. Tuotteet pyritään lähettämään kahden seuraavan arkipäivän aikana. Toimituskulut ovat tilauskohtaisia tilauksen sisältämien tuotteiden määrästä tai arvosta riippumatta. Kun kertatilaukseen sisältyy useampia tuotteita, toimituskulut määräytyvät sen tuotteiden yhteispainon mukaan. Näet aina tilatessasi mitkä toimituskulut ovat. Ongelmatilanteissa ole yhteydessä asiakaspalveluun. 

MYYNTIALUE  

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueelle  (ei esimerkiksi Ahvenanmaalle). Asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli toimitusosoite sijaitsee muualla kuin Manner-Suomessa. 

Postipaketti 

Postipaketilla toimitetaan pienemmät tuotteet (kuten varaosat) 

Posti Rahti 

Kookkaat ja yli 35 kg painavat tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti Postin Rahdilla Postin Kotipaketti (kotiinkuljetus) 

Kotipaketti toimitetaan suoraan asiakkaan kotiin. Toimituksesta ilmoitetaan ja ajankohdasta sovitaan Postin puolesta. Isommissa kaupungeissa ajankohta sovitaan tekstiviestillä ja muualla soittamalla. Painoraja 35 kg. 

Toimitustavat erikoistuotteille: 

Erikoisrahti 

Rahti laskutetaan erikseen 

Tiettyjen tarjottujen tuotteiden, kuten esimerkiksi telineiden ja nostimien toimituskulut määrittyvät yhteistyökumppaneiden rahtihintojen mukaisesti. Tilauksen kuljetusjärjestelyt siirtyvät Lifttekin verkkokaupalle, joka varaa kuljetuksen ja sopii asiakkaan kanssa hinnasta ja aikataulusta. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä ennen tilauksen toimittamista perille.

TOIMITUSAIKA 

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 arkipäivää. Jos tuotetta on varastossa, pyrimme lähettämään sen samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toimitusaika selvitetään aina tapauskohtaisesti, mikäli tuotetta ei ole varastossa. Toimitusaika-arviot on laadittu päämiesten ja valmistajien antamien tietojen perusteella. 

MN-Lifttek Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Jos tuote on loppunut varastosta, tuotetta ei voi tilata verkkokaupasta. Tämä koskee myös tarjoustuotteita. Tuotteita pyritään tilaamaan lisää niin pian kuin mahdollista. Tarjouksien kestoa ei pidennetä, vaikka tuotteiden saatavuus loppuisikin kesken tarjousajan ja sitä saataisiin lisää vasta tarjousajan loputtua. 

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 7 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa. 

Asiakkaan tulee tavaraa vastaanottaessaan tarkastaa, että toimitus on vahingoittumaton ja rahtikirjan mukainen. Jos asiakas huomaa tuotteessa tai paketoinnissa vaurion,  hänen tulee merkitä se rahtikirjaan, ennen kuin hän allekirjoittaa toimituksen vastaanotetuksi. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä myös viipymättä asiakaspalveluumme. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on asiakkaan tehtävä välittömästi reklamaatio lähetyksen toimittaneelle sopimuskumppanillemme. 

PALAUTUSOIKEUS 

Etämyynnissä käyttämättömille tuotteille on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. MN-Lifttek Oy myöntää asiakkaalle lain mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. 

Palautuksesta on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus tulee lähettää aina seurattavalla lähetystunnuksella ja palautusosoitteeseen perille toimitettuna.

Tilaajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Mikäli tuotteet eivät ole lähetettävissä normaalisti Postilla kustannukset ovat arviolta enintään noin 400€ (esim. kurottajan kauhat). Tilaajan on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. 

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä MN-Lifttek Oy:n Verkkokaupan asiakaspalveluun, niin annamme tarkemmat palautusohjeet, sekä peruutusilmoituslomakkeen. 

  • Asiakaspalvelun Sähköposti: verkkokauppa@lifttek.fi 
  • Asiakaspalvelun Puhelinnumero: 09 871 4400 
  • Palautusosoite: MN-Lifttek Oy, Pihkalantie 4, 01480 Vantaa 

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta. MN-Lifttek Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. 

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan). Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Tilaaja on vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. 

TAKUUT JA VIRHEVASTUU 

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta, jälleenmyyjän tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. 

MN-Lifttek Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää. 

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai valtuutetun edustajan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme asiakkaan ottamaan suoran yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote MN-Lifttek Oy:n kautta huoltoon. Aiheettoman huoltokäynnin  kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi  aiheetta takuuhuoltoon. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. 

REKLAMAATIO 

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran  virheestä. 

Reklamaatiot käsitellään aina kirjallisesti. Reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@lifttek.fi tai kirjeenä osoitteella MN-Lifttek Oy, Pihkalantie 4,  01480 Vantaa 

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa  tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan  ratkaistavaksi (esim. https://www.kuluttajariita.fi/ tai http://ec.europa.eu/odr). Asiakas voi  nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen MN-Lifttek Oy:tä vastaan joko MN-Lifttek Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä velallisella on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään MN-Lifttek Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska  Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen. 

VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA 

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. MN-Lifttek Oy ei ole vastuussa  tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä  kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti  ja takuuajan päättyminen lopettaa MN-Lifttek Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.